K jejich společnému krumlovskému koncertu 23. července Jiří Bárta mi řekl: „Na provedení kompletního Dvořákova komorního díla pro violoncello a klavír je především zajímavý vývoj Dvořáka jako skladatele. Ke skladbě Suita balladica mám osobní vztah, hrával jsem ho v osmdesátých letech s Petrem Ebenem na jeho autorských večerech a byla to nádherná zkušenost. Setkání s Petrem mě hodně ovlivnilo. Navíc Petr Eben by letos slavil 85 let, tak je to i takové připomenutí k Roku české hudby.“ Ke spolupráci s Terezií Fialovou dodává: „Pro mě ideální klavírista není tzv. korepetitor či doprovazeč, ale opravdový partner. Potřebuji na podiu hudebníky, kteří si se mnou vyměňují názory a obohacují mne svojí kreativitou, a to Terezie stoprocentně splňuje.“
Ve středu 6. srpna uveden harfistka Jana Boušková mj. zajímavou úpravu nejslavnější ze Smetanových symfonických básní s názvem Vltava – Fantazie pro harfu sólo. Trio Martinů představí 13. srpna skladby od Antonína Dvořáka, Bedřicha Smetany nebo Josefa Suka. Ze zahraničních umělců festival přivítá mladou čínskou klavíristku Shiran Wang, která spolu se Škampovým kvartetem představí program složený čistě z české hudby. Na programu letošního festivalového ročníku dále figuruje zajímavé klavírní duo tureckých sester Ferhan a Ferzan Önderových, které 7. srpna zahrají Dvořákovy Slovanské tance pro klavír na čtyři ruce. Ferhan a Ferzan jsou dvojčata, a jak je to s jejich osobnostmi – jsou si podobné nebo úplně rozdílné? „Řekly bychom to takto: jedna à la Chopin, druhá à la Liszt. Já jsem jednoznačně ta klidnější a Ferhan ta temperamentnější a dominantnější. Už za našich studií ona hrála Stravinského a já spíše Mozarta a Schuberta. Skvěle se tak doplňujeme a tím dosahujeme rovnováhy.“