Koncert byl složen čistě z českých autorů. Zastoupeni byli Josef Suk, Antonín Dvořák, Bedřich Smetana a současník Pavel Fischer. V úvodu zazněla Meditace na staročeský chorál „Svatý Václave“ v kvartetní verzi. Poté následoval Dvořákův Klavírní kvintet č. 2 A dur. V díle mladého Dvořáka je již zcela patrná jeho neobyčejná melodická invence, která se zaskvěla v provedení všech interpretů. Také souhra čínské klavíristky s českým kvartetem byla obdivuhodná. Shiran Wang má již tento opus delší dobu na svém repertoáru, nikdy jej však neinterpretovala s českým souborem. Škampovo kvarteto velmi ocenilo cit Shiran Wang pro slovanskou melodičnost.
Druhá půle koncertu začala jedním z nejpozoruhodnějších smyčcových kvartetů, mým zamilovaným Smetanovým 2. kvartetem d moll, který kupodivu není na našich koncertních pódiích tak často uváděn. Tento výjimečný opus z roku 1883 vznikl v době, kdy Smetanu zcela opanovala jeho hluchota. Není pochyb, že kvartet je, jak vyplývá i z četných skladatelových dopisů, jakousi osobní zpovědí. I samotná hudba jasně odráží záchvěvy tehdejšího rozbouřeného skladatelova nitra. Kvartet vzbudil v době svého vzniku jisté rozpaky – zcela nezvyklý ráz celé skladby, její rozervanost, stručnost a nekompromisnost zůstaly ještě dlouho po skladatelově smrti nepochopeny. Dílo bezesporu předběhlo svou dobu, stylově jakoby nakročilo již do 20. století a stalo se velkou inspirací pro mnoho následovníků. Interpretace díla Škampovým kvartetem byla velice originální a složité okolnosti vzniku díla ještě umocňovala. Nejen ve mě, ale i podle reakcí publika Smetanův druhý kvartet zanechal v posluchačích hluboký zážitek.
Závěr koncertu patřil smyčcovému kvartetu č. 1 „Morava“ zlínského rodáka Pavla Fischera, který má ke Škampovu kvartetu osobní vztah – je totiž jeho bývalým primáriem. Tato hravá, moravskou lidovou hudbou inspirovaná a jazzovými rytmy obohacená kompozice reprezentuje současnou českou tvorbu na světových pódiích s velkým úspěchem a nejinak tomu bylo i v Maškarním sále českokrumlovského zámku.