V Pivovarské zahradě zněla filmová hudba
Tisícovku diváků v Pivovarské zahradě potěšila ve čtvrtek 21. července Filharmonie Bohuslava Martinů Zlín pod vedením Stanislava Vavřínka se sólistkami Patricií Janečkovou a Taťánou Roskovcovou, kteří zde představili projekt Filmová hudba: Ennio Morricone a Luboš Fišer. Filmové melodie dvou osobitých skladatelů zazpíval i pěvecký sbor Canticum Camerale. „Tento program jsme provedli potřetí, hudebníci už proto hráli s patřičným nadhledem, a snad to byl i pro diváky zážitek. Publikum v Českém Krumlově mělo možnost zhlédnout poslední provedení tohoto projektu, protože kvůli autorským právům jsme ho mohli uvést právě jen třikrát,“ řekl po vystoupení dirigent Stanislav Vavřínek. Během odpoledne i večera se po okolí hnaly bouřky, ale zázračně se Českému Krumlovu vyhnuly. Počasí o sobě dávalo vědět jen mírným vánkem, který působil téměř filmově a při zpěvu čechral vlasy a vzdouval šaty sólistkám. Po koncertě se obě zpěvačky a dirigent setkali s členy Klubu přátel MHF Český Krumlov. Příjemný večer tak dozněl v přátelské atmosféře, umělci pohovořili o svých dojmech z koncertu a odpovídali i na četné otázky festivalových příznivců. Vystoupil také prezident festivalu Jaromír Boháč a ředitel zlínské filharmonie Josef Němý. Setkání moderoval Jiří Vejvoda.
Alexei Volodin nadchl publikum v Zámecké jízdárně
Světově proslulý klavírista Alexei Volodin provedl v pátek 22. července v Zámecké jízdárně Rachmaninovův Koncert č. 2 c moll. Ruského virtuosa doprovodila Plzeňská filharmonie pod taktovkou Daniela Raiskina. Publikum ocenilo Volodinův výkon potleskem vstoje a bylo odměněno přídavkem, taktéž z pera Sergeje Rachmaninova. Po přestávce pak Plzeňská filharmonie zahrála Symfonii č. 3 Es dur „Eroica“ Ludwiga van Beethovena. „Je pro mě velkou ctí, že jsem byl opět pozván na festival v Českém Krumlově. Atmosféra města je přímo magická,“ řekl sólista. „S Alexeiem Volodinem jsme dobří přátelé už mnoho let, je to ryzí umělec bez jakýchkoli hvězdných manýr. Jedině tak se totiž může zrodit skutečná hudba. Velcí skladatelé, jejichž díla jsme dnes večer hráli, také při psaní nemysleli na vlastní slávu, ale jen na dílo samotné,“ připomněl dirigent Daniel Raiskin.
Schwingungen trio potěšilo diváky v Maškarním sále
Toto klavírní trio se zformovalo ve vídeňském prostředí a jeho název je odvozen od koncertní série Schwingungen, pořádané Mezinárodní společností na podporu hudby a kultury. Členy tria jsou houslistka Sania Cheong z Jižní Koreje, ruský violoncellista Kirill Rodin a jihokorejský klavírista Sangeil Shin. V Maškarním sále českokrumlovského zámku umělci v sobotu 23. července provedli Patetické trio d moll Michaila Glinky, Klavírní trio č. 1 D dur, op. 70 Ludwiga van Beethovena a po přestávce pak Klavírní trio č. 1 d moll, op. 32 Antona Arenského. Vysloužili si velký potlesk a diváky pak odměnili přídavkem z pera M. Glinky. „Publikum bylo skvělé a také akustika v nádherném Maškarním sále je naprosto dokonalá,“ řekl po koncertě Kirill Rodin. Sania Cheong připojila osobní zážitek: „Pro mě je festival v Českém Krumlově klíčovým bodem v kariéře, hrála jsem zde v Zámecké jízdárně v roce 2011 s violoncellistou Mischou Maiským a tento koncert mi přinesl další úžasné nabídky. Velmi ráda jsem se proto do Českého Krumlova vrátila.“
Pivovarskou zahradu ovládlo flamenco
Španělský flamencový kytarista a skladatel Carlos Piñana v sobotu 23. července v Pivovarské zahradě provedl svůj projekt Flamenco Symphony, v němž propojil žánr flamenca se zvukem symfonického orchestru. Zahrála Moravská filharmonie Olomouc pod taktovkou Jana Kučery. Hudbu doprovodil i tanec flamenca v podání Maise Márquez, dalšími sólisty byli Agustín Garnés (zpěv) a Miguel Ángel Orengo (bicí). „Flamenco je hudba plná vášní a energie, což bylo znát i na ohlasu publika,“ řekl dirigent. „Publikum bylo vřelé – úplně stejně jako ve Španělsku. Moc rád v Českém Krumlově vystupuji, je to okouzlující město. Děkuji také orchestru, je těžké hrát flamenco v orchestrálním obsazení a hudebníci to zvládli naprosto bravurně,“ kvitoval s potěšením Carlos Piñana po skončení koncertu, při němž festivalu opět přálo počasí. I tentokrát totiž předpovědi hrozily deštěm a bouřkami. Ale nakonec až při poslední části flamencové symfonie zkrápěly Pivovarskou zahradu kapky deště. A teprve když byli všichni v bezpečí penzionů či hospůdek, strhla se nad městem obrovská bouřka. Snad bude počasí při festivalu stát i nadále.
Varhaník Karel Martínek rozezněl Klášterní kostel
V nově zrekonstruovaném prostoru Klášterního kostela provedl Karel Martínek v neděli 24. července skladby 17. a 18. století: zazněla díla J. S. Bacha Toccata a fuga d moll BWV 565, Chorálová předehra „Nun komm der Heiden Heiland“ BWV 659 a Fantazie G dur BWV 572, dále skladba Johanna Pachelbel Ciaccona F dur a dílo Jean-Claude d´Aquina Noël X. Koncert pak Martínek završil svou vlastní skladbou, improvizovanou suitou Krumlovské imprese, jejíž části nesly názvy Zámek, Zahrada nad městem, Skála, Vltavské meandry, Kříž nad řekou a Ohňostroj. „Skladba Krumlovské imprese byla čirou improvizací, i když jsem si připravil její strukturu a rejstříky, které použiji. Bylo to dílo okamžiku a momentální inspirace,“ řekl Karel Martínek ke své improvizaci. „Potěšilo mě, že i v tuto dobu, v nedělním poledni, se na koncert přišlo podívat tolik diváků. Varhany v tomto kostele jsou velice vzácné, historické, a mají krásný zvuk. Kostel dýchá novotou a je vidět, že byl opravdu pečlivě rekonstruován,“ ocenil Karel Martínek.