Po čtyři prodloužené víkendy probíhal v červenci a v srpnu 24. ročník Mezinárodního hudebního festivalu Český Krumlov. Také letos připravil přehlídku různých žánrů pod širým nebem i v historických prostorách českokrumlovského zámku. Zazněla klasická hudba, ale také muzikál, kubánské rytmy či argentinské tango.
Ve třinácti večerech se představili vynikající umělci z tuzemska i ze zahraničí včetně hlavní hvězdy letošního ročníku, jihokorejské koloraturní sopranistky Sumi Jo, jejíž koncert v Pivovarské zahradě byl výjimečným zážitkem. Pěvkyně zahájila 24. ročník MHF Český Krumlov 17. července svým operním recitálem, jejím hostem byl italský tenoristaDanilo Formaggia. V podání Sumi Jo a Danila Formaggii zazněly árie a duety italského a francouzského operního repertoáru z pera Georgese Bizeta, Charlese Gounoda, Giacoma Pucciniho či Giuseppa Verdiho. Oba pěvce doprovodil Symfonický orchestr Českého rozhlasu, rezidenční těleso festivalu, pod vedením Petra Vronského.
Druhý den pak festival pokračoval symfonickým koncertem v Zámecké jízdárně, kde se představila Moravská filharmonie Olomouc pod taktovkou španělského dirigenta Manuela Hernándeze-Silvy. Festival nabídl i další koncerty klasické hudby. V Zámecké jízdárně za doprovodu Jihočeské komorní filharmonie vystoupila legenda české houslové školy Václav Hudeček společně s klavírním virtuosem Janem Simonem, dirigoval Vojtěch Spurný. Se stejným orchestrem a pod taktovkou Jana Talicha zahrál přední český houslista Pavel Šporcl, který se také po koncertě setkal s členy Klubu přátel MHF Český Krumlov. S Jihočeskými filharmoniky se na závěrečném koncertu MHF Český Krumlov 2015 představili i dva mladí interpreti, vítězové prestižních mezinárodních soutěží: jihokorejský houslista Ji Man Wee a violoncellista Carmine Miranda z USA. Taktovku pozvedl slovenský dirigent Mario Košík.
Jako každoročně festival nabídl i cyklus komorních koncertů. V inspirativním prostoru Maškarního sálu vystoupilo jihokorejské Trio Thalia, kytarista Lubomír Brabec, soubor Barocco sempre giovane a slovenské Muchovo kvarteto s hudebním mimem Vladimírem Kulíškem. Festival nezapomíná ani dobově poučenou interpretaci barokní hudby v autentickém prostředí, tento obor byl tentokrát zastoupen koncertem souboru Musica Florea s jihoafrickým kontratenoristou Rogerem O. Isaacsem.
Kromě klasické hudby však festivaloví diváci zažili i tři koncerty jiných žánrů. Kubánský večer, vedle kulinářských specialit, nabídl tradiční i moderní kubánskou hudbu. V Pivovarské zahradě se představili kubánští muzikanti z kapely Son caliente a Rozhlasový Big Band Gustava Broma se sólisty, zpěvačkou Elsou Valle a trumpetistouJorge Vistelem. Na koncertě s názvem James Bond Music a světové muzikály zazněly muzikálové hity a hudba z „bondovek“ v podání trojice amerických zpěváků, kteří působí na předních broadwayských scénách: Debbie Gravitte, Capathia Jenkins a Hugh Panaro.Sólisty doprovodila Severočeská filharmonie Teplice pod vedením amerického dirigenta Michaela Krajewského. Zahrada Kooperativy pak poskytla krásné prostředí večeru s názvemTango argentino, na němž vystoupil soubor Escualo kvintet se zpěvačkou Gabrielou Vermelho. Nechyběl ani tanec argentinského tanga v podání mistrovského páru Markéta Růžičková a David Lang ze skupiny Tangueros.
Festival nezapomíná ani na dětské publikum – už popáté přichystal ve spolupráci s oficiálním partnerem, energetickou skupinou E.ON, Dětské odpoledne v rytmu energie. Program plný soutěží, workshopů, her a písniček se konal na náplavce vedle Pivovarské zahrady, odpolednem provedla herečka Marie Doležalová, vystoupila skupina Maxim Turbulenc a iluzionista Pavel Kožíšek s Hanou Mašlíkovou.
Prezident festivalu Jaromír Boháč zhodnotil uplynulý ročník takto: „S průběhem letošního ročníku Mezinárodního hudebního festivalu Český Krumlov jsem spokojen z několika důvodů. Podařilo se realizovat vše, co jsme si pro letošní ročník naplánovali, jak v exteriéru, tak v interiéru. O koncerty byl opět velký zájem a většinu z nich se podařilo vyprodat. Celkově MHF Český Krumlov letos navštívilo 8500 diváků, obsazenost koncertů byla tedy zhruba 97 procent. A v neposlední řadě i interpretační výkony byly na vysoké úrovni.“