Nedělní poledne ve společnosti trubky a varhan
Nedělní polední koncert trumpetisty Marka Zvolánka a varhaníka Pavla Svobody byl věnován jednomu z nejvýznamnějších trumpetistů 20. století, Maurici Andrému. Pro Marka Zvolánka byl koncert v Kostele Božího Těla a Panny Marie Bolestné v jedné věci překvapivý: „Poprvé v životě hraji za oltářem.“ Tam jsou totiž varhany umístěny, a aby souhra obou umělců byla ideální, byli při produkci společně právě u nich. „Identita“ obou umělců tak byla až do závěrečné děkovačky divákům skryta. „Emočně byl tento koncert pro mě velmi intenzivní. Vybral jsem totiž skladby, ve kterých Maurice André, můj velký vzor, exceloval a nejvíce se jimi proslavil. Mám je dokonale naposlouchané už od sedmi let, a chovám k dokonalému umění tohoto mistra obrovský respekt. Vím, že nikdy nemůžu hrát tak, jako on. Maurice André je pro mě modla,“ vysekl Zvolánek Andrému poklonu. „Letos se do Krumlova na festival ještě příští týden v sobotu na závěrečný večer vracím, takže si tentokrát krásné krumlovské festivalové atmosféry užiju dosyta,“ připomněl své druhé vystoupení v rámci MHF Zvolánek. Varhaník Pavel Svoboda okomentoval unikátní varhany klášterního kostela slovy: „Hrálo se mi na ně moc dobře. Zdejší varhany jsou významné v celosvětovém měřítku. Pocházejí totiž z roku 1682, a jsou tak jedny z úplně nejstarších v republice a možná i ve střední Evropě. Zachovaly se v původním stavu. Tím, že je to takto historický nástroj, přináší jistá omezení například v počtu kláves a rejstříků. Repertoár, který je na něj možné interpretovat, je tedy poněkud omezen, třeba romantická literatura nebo soudobá hudba se na něj hrát nedá, ale i přesto byla hra na něj pro mě velkým zážitkem.“ Při sestavování programu hudebníky tento fakt sice limitoval, ale z reakcí diváků bylo poznat, že se jim koncert, který tvořily skladby pro trubku a varhany, které byly proloženy sólovými vstupy varhan barokních mistrů Stanleyho, Bacha, Corelliho, Buxtehudeho, Pachelbela, Telemanna, Muffata a Albinoniho moc líbil a potleskem hudebníky vybídli k přídavku, kterým byla Schubertova Ave Maria v úpravě pro oba nástroje.