Druhý festivalový týden začal komorním koncertem

Druhý festivalový týden otevřel středeční koncert violoncellisty Jiřího Bárty a klavíristky Terezie Fialové, kteří vyprodanému Maškarnímu sálu v jeho magické atmosféře skvěle zahráli kompletní komorní dílo pro violoncello a klavír Antonína Dvořáka a Suitu balladicu Petra Ebena.

K té má, jak mi v rozhovoru řekl, Jiří Bárta osobní vztah: „Hrával jsem ji v osmdesátých letech s Petrem Ebenem na jeho autorských večerech a byla to nádherná zkušenost. Setkání s Petrem mě hodně ovlivnilo. Navíc Petr Eben by letos slavil 85 let, tak je to i takové připomenutí k Roku české hudby.“ Ke spolupráci s mladou a talentovanou Terezií Fialovou dodal: „Pro mě ideální klavírista není tzv. korepetitor či doprovazeč, ale opravdový partner. Terezie hraje s obrovským gustem. Potřebuji na podiu hudebníky, kteří si se mnou vyměňují názory a obohacují mne svojí kreativitou, a to Terezie stoprocentně splňuje.“ Oba interprety publikum odměnilo dlouhým potleskem, který vyvolal dva přídavky – Dvořákův Slovanský tanec č. 8 g moll a Labuť Camilla Saint-Saënse.



Zůstaňte s námi

Sledujte aktuální dění Mezinárodního hudebního festivalu v Českém Krumlově