Maškarní sál rozezněla barokní hudba ve skvostném podání Rogera Isaacse a souboru Musica Florea

V předvečer závěru MHF Český Krumlov 2015, v pátek 7. srpna, se odehrál poslední z koncertů komorní řady v zámeckém Maškarním sále. Vystoupil soubor Musica Florea, který se zabývá především tzv. dobově poučenou interpretací barokní hudby.

V předvečer závěru MHF Český Krumlov 2015, v pátek 7. srpna, se odehrál poslední z koncertů komorní řady v zámeckém Maškarním sále. Vystoupil souborMusica Florea, který se zabývá především tzv. dobově poučenou interpretací barokní hudby. Právě magický prostor Maškarního sálu s malbami Josefa Lederera z poloviny 18. století je prostorem, v němž je tato hudba „jako doma“. Zazněla díla barokních skladatelů, jako jsou Georg Friedrich Händel, Antonio Vivaldi, Jan Dismas Zelenka a další. Společně se souborem Musica Florea zazpíval jihoafrický kontratenorista Roger Isaacs. „Práci souboru Musica Florea znám už dlouho a vždycky jsem si přál s ním vystupovat. Skutečnost však dokonce předčila má očekávání, skvěle jsme si porozuměli a koncert byl pro mě opravdu výjimečným zážitkem, možná jedním z nejsilnějších v mé dosavadní kariéře. Nadchly mě i Praha a Český Krumlov,“ řekl po koncert Roger Isaacs, který Českou republiku navštívil vůbec poprvé. „Nápad spojit náš orchestr právě se zpěvem kontratenoristy Rogera Isaacse se ukázal jako skvělá volba. Roger Isaacs je nesmírně flexibilní a muzikální, velmi dobře se nám s ním spolupracovalo. I repertoárově nás toto spojení obohatilo – pan Isaacs přinesl svůj repertoár, ale zároveň přijal pozvání i do hájemství české hudby a zazpíval skladby Jana Dismase Zelenky,“ řekl umělecký vedoucí souboru Musica Florea, violoncellista Marek Štryncl. A proč se soubor Musica Florea rozhodl věnovat se právě autentické interpretaci staré hudby? „Stejně jako nedáme starý obraz do moderního rámu, tak staré hudbě nejlépe sluší dobové nástroje a tehdejší způsob hry či zpěvu. Nehrajeme stejně Bacha jako Stravinského, snažíme se interpretovat skladbu podle toho, v jaké době autor žil, s jakými výrazovými prostředky počítal a pokud možno i jak si interpretaci sám představoval.“ Je pro Marka Štryncla koncertní provedení vybraných árií stejně autentické jako provedení celé barokní opery? „Obojí patří k autentickému provádění staré hudby. Koncert složený z oblíbených operních árií byl i v době baroka běžnou záležitostí, takže je pro nás stejně autentické vystoupit s tímto programem – například jako dnes v Maškarním sále – jako v dobové operní inscenaci třeba v zámeckém Barokním divadle. Mimochodem právě historií prodchnutý Český Krumlov je pro nás jakousi studnicí inspirace, z níž neustále čerpáme. Tady vznikla i myšlenka vytvořit projekt převozného barokního divadla, Florea Theatrum, které jsme uvedli do provozu v roce 2014,“ sklonil se Marek Štryncl před géniem loci Českého Krumlova.



Zůstaňte s námi

Sledujte aktuální dění Mezinárodního hudebního festivalu v Českém Krumlově