MHF zakončí sólisté Ji Man Wee a Carmine Miranda s Jihočeskou komorní filharmonií
Dramaturgie MHF opakovaně uvádí koncerty, na kterých představuje úspěšné sólisty nejmladší interpretační generace – laureáty prestižních mezinárodních hudebních soutěží. Také letos pozvali pořadatelé do Českého Krumlova mladé vítěze, jejichž účast garantuje vysokou kvalitu a vynikající umělecký zážitek.
Jasnou volbou byl korejský houslista Ji Man Wee, který získal v roce 2010 hlavní cenu na Mezinárodní soutěži Josepha Haydna. Druhým instrumentalistou byl americký cellista italsko-venezuelského původu, Carmine Miranda. Tento nesmírně talentovaný 27letý umělec je držitelem zlaté, stříbrné a bronzové medaile z Global Music Awards 2014 v kategoriích „nejlepší vystoupení“, „nejlepší začínající umělec“ a „nejlepší instrumentalista“. Na svém kontě má vystoupení ve významných koncertních sálech včetně Carnegie Hall. Oba sólisty doprovodí v sobotu 8. srpna v Zámecké jízdárně Jihočeská komorní filharmonie, která na letošním festivalu vystoupí celkem třikrát, tentokrát pod vedením slovenského dirigenta Maria Košíka.
V první polovině závěrečného festivalového koncertu se představili oba sólisté společně v Dvojkoncertu B-dur pro housle, violoncello, smyčce a cembalo Antonia Vivaldiho, na němž je možno slyšet, jak působivé díky své prosluněnosti, vzdušnosti a nevázanosti Vivaldiho koncerty jsou. Ač je dnes nejvíce oceňována Schumannova intimní klavírní tvorba, je také autorem violoncellového koncertu, který patří k základnímu repertoáru tohoto nástroje. Před pauzou zazní tento Schumannův Koncert pro violoncello a orchestr a-moll op. 129 v podání Carmine Mirandy, který je plný lyrických melodií, a jehož finále dává sólovému violoncellu virtuózní prostor. V druhé části koncertu Ji Man Wee provede Beethovenův Houslový koncert D-dur op. 61, při jehož kompozici skladatel již trpěl hluchotou. Druhá věta skladby patří k nejhlubším meditativním pasážím v Beethovenově tvorbě. Koncert D dur klade velké nároky na technickou dovednost interpreta, a proto je pokládán za dílo, jež nemá ve světové hudební literatuře pro sólové housle obdoby.