Čtvrtek 8/8 2019, 19:30
Maškarní sál
Sólisté: Radek Baborák /lesní roh/, Miriam Rodriguez Brüllová /kytara/
Baborák Ensemble
Harmonie dechů, strun a kláves
Dalibor Karvay a Martina Bačová /housle/, Karel Untermüller /viola/, Hana Baboráková /violoncello/, David Pavelka /kontrabas/, Petr Valášek /basklarinet/, Radek Baborák /lesní roh/, Ondřej Roskovec /fagot/, Václav Krahulík /klavír/, Miriam Rodriguez Brüllová /kytara/
Wolfgang Amadeus Mozart: Koncert č. 3 pro lesní roh a smyčce
Niccolò Paganini: Sonáta pro kytaru a smyčce (arr. Igor Bázlik)
Kerry Turner: Sonáta pro lesní roh a smyčce
přestávka
Ástor Piazzolla: Escualo, Fracanapa, Milonga del Angel, Butchers Death, Fuga Y Misterio, Resurreccion del Angel
Hornista a dirigent Radek Baborák patří mezi nejvýraznější osobnosti klasické hudební scény. Za více než 25 let sólové kariéry oslovil svým mimořádným muzikantským projevem posluchače v nejvýznamnějších kulturních centrech po celém světě. Studoval na Pražské konzervatoři. Stal absolutním vítězem rozhlasové soutěže Concertino Praga, získal 3. cenu na soutěži Pražského jara, 1. místo v interpretační soutěži soudobé hudby a stal se laureátem Grand Prix Unesco. V osmnácti letech mu bylo nabídnuto místo prvního hornisty v České filharmonii. Působil také jako sólohornista Mnichovských filharmoniků, jeho působení v orchestrech se uzavřelo v Berlínské filharmonii v sezónách 2003–2010. Významnou a důležitou součástí hudebního života Radka Baboráka je komorní hudba. Založil a umělecky vede soubory Baborák Ensemble v základním obsazení lesní roh a smyčcové kvarteto, Český hornový sbor pokračující v 300leté tradici hornové hry v Čechách, smyčcový soubor Pražští komorní sólisté a je členem Afflatus Quintet, s nímž získal první cenu na soutěži ARD v Mnichově. Mezi jeho dirigentské partnery patří osobnosti jako Daniel Barenboim, Seiji Ozawa, Simon Rattle, Vladimír Askhenazy ad. Jeho koncerty jsou přenášeny a vysílány televizními a rozhlasovými stanicemi jako např. Euro Arts, BR, ARD, NHK, ČT, RTVE. Realizoval řadu nahrávek pro vydavatelství EMI, Supraphon, Exton, Arte Nova, Artesmon, Animal music. Působí jako pedagog na HAMU.
Miriam Rodriguez Brüllová studovala na VŠMU v Bratislavě, Université du Québec v Montréalu, Université Laval v Quebecu a na Universität für Musik und darstellende Kunst ve Vídni. Jako sólistka vystoupila pod taktovkou renomovaných dirigentů s mnoha známými tělesy, např. s Jerusalem Symphony Orchestra, Brandenburgisches Staatsorchester, Orchestra Fondazione Arena di Verona, Orchestra Sinfonica di Roma, Orquesta Filarmónica de Bogotá, Universal Symphony Orchestra Seoul, Camerata Seoul, Filharmonia Podkarpacka Rzeszow, Virtuosi di Praga, Virtuosi Pragenses, Symfonickým orchestrem Slovenského rozhlasu, Štátnou filharmóniou Košice, Štátnym komorným orchestrom Žilina a dalšími. Vystoupila také se Zemlinského kvartetem, Aeoulus Quartet (USA), Kallaci Quartet (Jižní Korea), Stamicovým kvartetem, Mucha Quartet či Moyzesovým kvartetem. Intenzivně se věnuje též komorní hře v různých uskupeních s předními českými, slovenskými a maďarskými umělci, jejími nejčastějšími koncertními partnery jsou Pavol Remenár (baryton), Roman Patkoló (kontrabas), Petr Nouzovský (violoncello), Dalibor Karvay a Sándor Jávorkai (housle). Představila se ve známých koncertních sálech, jako například v pražském Rudolfinu, berlínském Konzerthausu, korejském Seoul Art Center, římském Auditorium Conciliazione, veronském Teatro Filarmonico a dalších. Vedla workshopy nebo mistrovské kurzy v Pretorii, Limě, Moskvě, Bratislavě. Kromě vystoupení na Slovensku hrála v mnoha státech Evropy, v Jižní a Severní Americe, Africe a v Asii.
Baborák Ensemble založil hornista a dirigent Radek Baborák. Jeho členy spojuje radost ze vzájemného sdílení hudby mistrů čtyř stylových období, entuziasmus při objevování neznámých skladeb a hledání osobitého netradičního vyznění kompozic, které jsou souboru dedikovány nebo jsou pro něj autorsky upraveny. Jádrem komorního souboru je lesní roh a smyčcové kvarteto. Již od prvních koncertů a projektů se tato formace rozšiřuje podle repertoárových a stylových potřeb jednotlivých skladeb. Baborák Ensemble spolupracuje s řadou výjimečných muzikantských osobností, koncertními mistry a hráči Berlínské, Mnichovské a České filharmonie. Vystupují s ním rovněž spřízněné české soubory jako Epoque Quartet či Clarinet Factory. Nedílnou součástí je spolupráce se skladateli, mezi které patří Miloš Bok, František Šterbák, Tomáš Ille či Ondřej Brousek. Realizoval také řadu pozoruhodných nahrávek. Pro japonskou společnost Exton natočil debutové CD s průřezem repertoáru (Mozart, Beethoven, Krol, Turner). Album „Quattro Stagioni“ představilo italskou hudbu Vivaldiho, Corelliho, Donizettiho, Sinigaglii či Roty a bylo vyznamenáno cenou japonských kritiků. Svůj poslední projekt Orquestrina vydaný u nezávislého nakladatelství Animal music, obsahující úpravy děl Ástora Piazzolly (Histoire du Tango), Ravela (Bolero) a Faurého (Pavana), pokřtil soubor ve vyprodaném komorním sále Berlínské filharmonie.